درباره ارتباط قرص های مسکن و ناشنوایی بیشتر بدانید

مصرف داروهای مسکن چه ارتباطی با کاهش شنوایی در افراد دارد ؟ مصرف طولانی مدت از داروهای مسکن می تواند منجر به کاهش شنوایی شما شود . کاهش شنوایی تاثیرات منفی در زندگی انسان می گذارد . در این مقاله با ارتباط بین مصرف طولانی مدت قرص های مسکن و ناشنوایی بیشتر آشنا خواهیم شد .

ساعت ۲۴-محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است.

محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا دریافته اند که بین استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS) یا استامینوفن با کاهش شنوایی ارتباط وجود دارد اگرچه هنوز مکانیسم دقیق این موضوع مشخص نیست.

گری کورهان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش شنوایی تاثیر عمیقی بر کیفیت زندگی خواهد داشت. یافتن فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح به شناسایی شیوه های کاهش این خطرات قبل از شروع کاهش شنوایی کمک کرده و روند پیشرفت این مشکل را کُند می کند.»
تیم تحقیق داده های بیش از ۵۴ هزار زن بین رده سنی ۴۸ تا ۷۳ سال را بررسی کردند. محققان اطلاعات مربوط به استفاده از استامینوفن، ایبوپروفن و آسپرین و همچنین میزان کاهش شنوایی این افراد را براساس گزارش خود افراد بررسی کردند.
محققان دریافتند مصرف طولانی مدت ایبوپروفن یا استامینوفن با ریسک بالای کاهش شنوایی مرتبط است. محققان در این مطالعه رابطه قابل توجهی بین مصرف آسپرین و کاهش شنوایی مشاهده نکردند.
به گفته محققان، در حدود ۵.۵ درصد از کاهش شنوایی در این زنان ناشی از مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن بود.
مهر

ارسال شده در ۳۰ آذر ۱۳۹۵ توسط مطلب نگار