ناخواسته ترین عوارض جانبی شیمی درمانی به ویژه در زنان

loss-hair

احتمالا ریزش مو یکی از ناخواسته ترین عوارض جانبی شیمی درمانی به ویژه در زنان است. ریزش مو در قسمت هایی از بدن که تحت پرتو درمانی با دوز بالا قرار می گیرد نیز مشاهده می شود. با این که همه داروهای شیمی درمانی سبب ریزش مو نمی شود اما بسیاری از آنها چنین اثری دارند. هر چند ریزش مو عارضه ای ناگوار است اما از آنجا که عملکرد طبیعی بدن را دچا راختلال نمی کند خطر جانی ندارد و معمولا طی چند هفته پس از پایان شیمی درمانی موها مجددا رشد می کند در نتیجه اهمیت چندانی نخواهد داشت. اما از سوی دیگر، طاسی سر، دست کم برای زنان، نماد سرطان است و سبب جذب نگاه های خیره و کنجکاوانه ی دیگران می شود که در روحیه ی بیمار تاثیر می گذارد.

امروزه، وجود کلاه گیس های زیبایی از جنس موی طبیعی یا مصنوعی، سبب آرامش خاطر بیمارانی شده است که از ریزش مو رنج می برند. برخی از مراکز درمان سرطان، علاوه بر ارائه خدماتی چون قبول سفارش تهیه  کلاه گیس، امکانات دیگری را نیز در اختیار بیماران قرار می دهند.

این مطلب توسط سایت  فرامطلب تهیه شده است

ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط